Terug

De Nayer Volvo en Ford Garages

De Nayer Volvo en Ford Garages

DE NAYER VOLVO
De opdracht bestond erin om een volledig nieuwe showroom op te richten op de bestaande locatie, waarbij een deel van de oude gebouwen afgebroken werd. Bouwkundig was dit een vrij eenvoudige constructie. Het geheel van de hoofdbouw bestaat uit beton en het achterliggend deel van de showroom werd opgetrokken in staal. Voor en achter het gebouw werden parkeerruimtes aangelegd.

De nieuwe showroom van Volvo Scan Car beslaat gans het gelijkvloers. Op de tussenverdieping werden de kantoren voor het personeel van Scan Car ingericht, en dit volgens bepaalde richtlijnen van Volvo Europe. De bovenverdieping omvat een landschapskantoor dat aan derden verhuurd wordt en waar alle faciliteiten voorzien zijn voor een flexibele indeling van de kantoorruimtes. Belangrijk bij de uitvoering van het project was de coördinatie met het bestaande garagebedrijf dat uiteraard in dienst bleef én de strikte timing.

DE NAYER FORD
In het kader van het programma ‘Denayer 2000’ gaf de Ford-concessiehouder Garage Denayer te Deurne opdracht tot ombouw en uitbreiding van de toonzaal. De ruimte werd met 1.580 m² uitgebreid en is daarmee de grootste Ford-toonzaal in België. Nergens bemerkt men de overgang tussen het oudere en het nieuwe gedeelte. Op de mezzanine werden nieuwe burelen gerealiseerd en de eerste verdieping werd verbouwd tot verhuurbare kantoren. In de nieuwbouw is vooral met staal gewerkt, o.a. voor de ramen, trappen en het binnen- en buitenschrijnwerk. Verder bestaat de gevel uit aluminium panelen. De kleuren werden bewust sober gehouden zodat die van de wagens beter tot hun recht komen.

  • Type
    Showroom en kantoren
  • Ligging
    Bisschoppenhoflaan - 2100 Antwerpen (Deurne)
  • Opdrachtgever
    Imodena nv
  • Architect
    Ring Partners
  • Studiebureau Stabiliteit
    Ingenieursbureau De Smet - Verlinden & Van Staeyen nv
  • Oppervlakte bovengronds
    Volvo: 2.350 m² - Ford: 1.627 m² nieuwbouw, 517 m² verbouwing
  • Aanvang der werken
    Volvo: 1 december 2001 - Ford: 1 januari 1995
  • Einde der werken
    Volvo: 1 september 2002 - Ford: 31 augustus 1995
  • Uitvoeringstermijn
    Volvo: 9 maanden - Ford: 9 maanden